IlonkaHoencamp.reismee.nl

Cambodia, here we come!

Lieve allemaal,

Precies over een week hoop ik met Annemieke in het vliegtuig te zitten! Het komt nu echt dichtbij. Ik zat net nog op mijn fiets naar de 'Nederlandse' markt en bedacht me dat ik nog maar moest genieten van de kou.
Ik zie uit naar het avontuur en tegelijkertijd vind ik het spannend. Wat zal het avontuur gaan brengen, hoe ga ik het vinden? Wat ik zelf echt heerlijk vind om te weten is dat God overal is, Hij blijft dezelfde. Al verandert straks heel mijn (leef)omgeving.
Vanuit Cambodja krijgen we hartelijke mails en ik zie er naar uit om mensen te ontmoeten die ik nu alleen via de mail ken.

Van de voorbereidingstijd heb ik al veel mogen leren. O.a. leren 'nee' zeggen op bepaalde activiteiten of uitnodigingen (wat ik best moeilijk vind) en om m'n focus meer op Cambodja te richten. Wat fijn dat ik dan ook mensen in mijn omgeving mag hebben die mij wijze tips geven hoe ik dat moet doen.
De maaltijden die Annemieke en ik in Ridderkerk en Heteren hebben gegeven, waren erg geslaagd! Het voelde voor mij als een feestje. En met onze samenwerking zit het wel goed (als de één dacht: 'hoe moet ik voor 60 mensen gaan koken'kon de ander gelukkig nog nuchter nadenken en andersom;))

Zoals de meesten weten is het voor mij nog niet concreet wat ik in Cambodja precies gaan doen. Maar hoogstwaarschijnlijk ga ik als SPH'er aan de slag in de gehandicaptenzorg.
De eerste maand bestaat vooral uit de cultuur verkennen en taalstudie. Dat is voor de eerste maand denk ik wel genoeg, omdat het een compleet andere leefwereld is (eten, klimaat, taal etc.).

Leuk als je deze weblog leest! De volgende keer hoop ik te kunnen vertellen dat ik in Cambodja ben!
Voor deze week ga ik nog genieten van de nabijheid van familie, vriend(en) en Hollands eten;)

Veel liefs vanuit Heteren,
Ilonka

Ps. wil je in de standaardmailinglijst, laat het weten!

Reacties

Reacties

ouders

geniet nog van je laatste week hier, wij doen het ook!

Liesbeth en Ton van Straalen

Je zal aan niets anders meer kunnen denken. In Cambodja zal je veel nieuwe mensen leren kennen. En vele nieuwe indrukken opdoen. Het is geen vakantie tripje, maar geniet er toch van. We volgen je blog.

Anneke de Bruin

Geniet nog even van alle lieve mensen om je heen deze paar dagen. Een hele goede reis en tijd daar samen met je vriendin. Leuk om op deze manier met je mee te reizen.

Anton en Karin

Lieve Lonk en Annemieke,
Ga met heel je hart en maak er samen een bijzondere tijd van. De herinnering zal altijd blijven!! Een hele goede reis en succes met het opstarten daar in Cambodja! Dikke knuffel van ons!

Oom Rien en Tante Ineke

Wij wensen jullie een goede reis een behouden aankomst in Cambodja.Al het nodige toegewenst.

Fam.Roskam

Hallo Ilonka,

We zijn benieuwd of je al veilig aangekomen bent. We wensen je een heel goede en zegenrijke tijd toe.

tante Ineke

Hoi Ilonka,

Leuk om jou verhalen te lezen ook Oma geniet ervan,alleen moet ik zeggen van Oma dat ze Wim wel zielig vindt.Heel veel succes.
Groetjes van de Glashorst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!